Financiële administratie (boekhouding)
De financiële administratie ofwel de boekhouding geeft u een goed beeld van de inkomsten en uitgaven van uw bedrijf. Op basis van de gegevens die u met de boekhouding kunt verkrijgen, kunt u goed onderbouwde beslissingen maken in geval van investeringen. Ook is de financiële administratie van belang met betrekking tot de communicatie met derden. Denkt u hierbij aan instanties als banken, andere kredietverstrekkers of de fiscus. Als u een eenmanszaak of VOF heeft, zal de Belastingdienst u niet snel om jaarcijfers vragen. Dit wordt anders op het moment dat u een andere ondernemingsvorm heeft of u wilt een bedrijfslening aanvragen. In deze gevallen zullen zowel de fiscus als de kredietverstrekker willen weten wat de financiële positie is van uw bedrijf.
Wij geven u hier graag een beknopt overzicht van onze dienstverlening op het gebied van de financiële administratie:
- Het opzetten van de administratie
- Het invoeren van kas, bank/giro, inkoop- en verkoop mutaties
- Facturatie
- Het beschikbaar stellen van formulieren, welke als hulpmiddel kunnen dienen voor het vastleggen van gegevens tbv de administratie
- Het wegwerken van achterstanden in de boekhouding
- De controle op de door uzelf verzorgde administratie
- Het opstellen van periodieke overzichten
- De aangifte omzet- en inkomstenbelasting